donderdag

Rheden- De Treffers-programma 2 dec.



02-12-2007 14.00 uur Rheden - De Treffers
scheidsrechter Wateler, M.B.J.
Sportpark: Sportpark v.v. Rheden
Adres: IJsselsingel 91
Postcode: 6991ZR
Plaats: RHEDEN
Telefoon: 026-4951341

voorbeschouwing van de Treffers site:
Rheden - De Treffers

Aanstaande zondag is het dan zover, De Treffers zal om 14.00 uur in en tegen Rheden gaan voetballen.

In het verleden waren de wedstrijden tussen deze clubs altijd erg spannend. Rheden heeft vanf 1974 tot 1998 onafgebroken in de Hoofdklasse gespeeld en is in die jaren vier keer kampioen geworden van de toenmalige Hoofdklasse B en is twee keer Zondagamateur Kampioen geweest.
In de jaren die hier op volgden deed de voetbalvereniging uit Rheden minder goede zaken. Ze degradeerden zelfs naar de tweede klasse. Maar in 200 wisten zij weer voor de eerste klasse uit te komen. Vorig seizoen wonnen zij in de nacompetitie met 2-1 van Germania en promoveerden zij weer naar de Hoofdklasse.

Rheden staat op dit moment op een elfde plaats met negen punten uit elf wedstrijden. De Treffers heeft afgelopen zondag goede zaken gedaan. Dankzij de winst op WSV staan wij nog maar drie punten achter op koploper WKE.

Aanstaande zondag mogen de clubs dus weer tegen elkaar strijden. Helaas kan onze verdediger Martijn Kuiper niet met deze wedstrijd meespelen.
‘In de wedstrijd tegen SVBO raakte ik geblesseerd. De laatste tien minuten kwam er een bal in de lucht en ik verdraaide mijn knie. Voor mijn gevoel was er direct iets ergs aan de hand. Maar nu we anderhalve week verder zijn, voelt het gelukkig wel beter. Toch wordt er vrijdag in Amsterdam een MRI-scan gemaakt, en maandag horen we daar de uitslag van. En dan hopen dat het meevalt.
Ik heb al vaker last van deze knie, ben er al vier keer aan geopereerd. De eerste keer had ik mijn kruisband gescheurd en mijn meniscus, de tweede keer was het nog niet helemaal goed en toen hebben ze een peesverlegging gedaan, de derde keer had ik kraakbeenschade en vorig jaar tegen Achilles was het weer mijn meniscus. Dit gevoel herkende ik in eerste instantie ook twee weken geleden, vandaar dat ik in eerste instantie ook dacht dat het ernstig zou kunnen zijn. Maar nu gaat het eigenlijk vrij goed, dus ik hoop dat het meevalt’, aldus de 29-jarige Martijn.

Onze verdediger heeft niet alleen rond het veld last van deze blessure. ‘Ik zit nu ook in de ziektewet bij mijn werk. Ik werk bij DHL en daar moet ik pakjes rondbrengen in Doetinchem. Het werk wat ik doe is fysiek zwaar, dus vandaar dat ik nu even niet werk. Tijdens de trainingen heb ik twee keer rustig aan gelopen, dat ging wel. Maar nu eerst maar afwachten op de scan.’

Het is nu het tweede seizoen voor de voetballer uit Bemmel. ‘Vorig seizoen was het voor mij heel veel aanpassen. Ik kwam van Go Ahead Eagles dus ik moest wennen aan het ’s avonds trainen en minder trainen. Ik moest mijn weg hier vinden, de competitie inschatten, mensen leren kennen. Nu ik hier mijn draai heb gevonden vind ik het ook gezelliger, ik blijf ook een stuk langer in de kantine. Ik denk dat het team een stuk hechter is dan vorig jaar en kwalitatief ook een stukje beter. Voetballend doen we voor niemand onder.’

‘Toch speelden we afgelopen zondag niet goed. Ik vond het een slechte wedstrijd.We hadden toch wel kansen. We zijn niet echt in gevaar geweest, maar we hebben geen goed voetbal laten zien. Toch hebben we gewonnen, en daar gaat het om. Zoals tegen FC Lienden lieten we goed voetbal zien en toen verloren we. Nu speelden we niet goed, maar we winnen wel. En het gaat uiteindelijk om die drie punten.
Ik denk dat we niet goed speelden doordat het veld ook slecht was, zoveel jongens gleden uit, zowel van ons als van de tegenpartij. En het stond af en toe niet goed, maar WSV wilde ook niet echt voetballen. We speelden soms te gehaast en te snel de lange bal. Wij moeten gewoon blijven voetballen, dan zijn we op ons best. En dat deden we afgelopen zondag niet’, is Martijn van mening.

Vooruitblikkend op aanstaande zondag gaat onze sympathieke nummer veertien verder. ‘Tegen Rheden moeten we scherp beginnen, allemaal bij de les blijven. Zodat we niet verrast worden. En dan komt het denk ik wel goed. Maar ik weet eerlijk gezegd vrij weinig van Rheden, Ik verwacht dat zij vrij verdedigend spelen en op de counter gaan loeren. Daar moeten we natuurlijk voor oppassen. Maar in principe moet het wel te doen zijn.’
website Rheden

14:30 Achilles '29 - Be Quick 1887 De Heikant (Groesbeek)
14:30 Bataven 1 - HSC '21/Brein Walburgen (Gendt)
14:00 Quick '20 1 - Babberich Vondersweijde (Oldenzaal)
14:00 SVBO 1 - Lienden 1 Gem . Sportpark SVBO a/d Parkstraat
14:00 WKE - Sneek Sportpark Sluisvierweg
14:00 WSV - Enschede SC 1 De Voorwaarts (Apeldoorn)