zaterdag




Grot krijgt contract aangeboden van Turku

TURKU - Het avontuur van Guillano Grot (25) in Finland krijgt mogelijk een vervolg. Zijn club Inter Turku wil graag verder met de aanvaller, die momenteel op huurbasis speelt voor de koploper van de Finse competitie. " Ik ben hier heel tevreden. Mijn zaakwaarnemer bekijkt de aanbieding, ik zie een langer verblijf in ieder geval wel zitten", zegt Grot.



De oud-speler van onder meer NEC en hoofdklasser De Treffers verruilde Helmond Sport in augustus voor drie maanden voor Inter Turku. De club uit het zuidwesten van Finland staat onder leiding van de Nederlandse trainer Job Dragtsma en heeft ook verdediger Jos Hooiveld onder contract.

" Dat Dragtsma hier trainer is, scheelt natuurlijk heel veel", vertelt Grot. "We voetballen op z'n Nederlands, met drie spitsen. Ik heb me na een paar weken in de basis gespeeld. Ik heb nu acht wedstrijd gespeeld, nog niet gescoord, maar al wel vijf of zes assists gegeven. De trainer is tevreden, ik speel weer met vertrouwen."

Inter Turku is met nog twee speelrondes te gaan koploper, al heeft concurrent FC Honka evenveel punten. Grot: "We moeten nog gewoon twee keer winnen, dan hebben we de titel. Voor de eerste keer in de clubhistorie. We moeten zondag (morgen, red.) tegen MyPa en volgende week tegen Jaro. Zij voetballen nergens meer voor, dus de druk ligt bij ons."


bron:
De Gelderlander