zondag

Zware blessure voor Be Quick spits Lanjouw



Het seizoen voor Be Quick 1887 spits Willem Lanjouw is voorbij. Lanjouw kwam tijdens een skivakantie in Frankrijk ten val en achteraf bleek dat zijn kruisband afgescheurd was. De veel scorende 26-jarige aanvaller is zes tot negen maanden uitgeschakeld.

door Andor Heij

"Het gebeurde met skiën", zegt Lanjouw. "Het was de laatste week van de kerstvakantie en op de eerste dag ben ik al gevallen." Lanjouw had niet door dat hij ernstig geblesseerd was geraakt. "Ik dacht dat het wel mee viel. Ik ben nog rustig naar beneden geskied en ook de laatste twee dagen van de vakantie heb ik nog op de ski's gestaan".

Maar op het trainingskamp in Portugal had Lanjouw erg veel moeite met lopen. Afgelopen week werd zowel in Groningen als in Almelo een scan gemaakt waaruit de ernst van de blessure bleek. "Ik word geopereerd en loop dan vier tot zes weken op krukken en daarna mag ik nog geen onverwachte bewegingen maken. Het aanhechten duurt namelijk drie maanden."

Lanjouw miste sinds hij ruim zeven jaar geleden van FC Groningen naar Be Quick ging nog geen enkele competitie wedstrijd voor de Groningers. "Dit is klote", zegt Lanjouw. "In het gunstigste geval haal ik de voorbereiding op het nieuwe seizoen nog. In het slechtste geval wordt het pas na de winterstop."
zondaghoofdklasse.nl