zondag

Mike Evans: "JVC Cuijk wordt kampioen"

Het nieuwe jaar is een feit en vele hoofdklasseclubs beginnen komende week weer voorzichtig met de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Veel clubs hebben nog alles om voor te strijden en de komende tijd vragen we een aantal spelers na hun verwachtingen voor de tweede seizoenshelft. Als eerste spraken we met Mike Evans, buitenspeler van het sterk gestarte, maar in de laatste maanden behoorlijk weggezakte JVC Cuijk.

Door: Anton van den Berg

Hoe bevalt het tot nu toe bij JVC Cuijk?
Het bevalt me heel goed bij Cuijk, we hebben een leuk team iedereen kan goed met elkaar opschieten en de sfeer is opperbest ondanks de resultaten van de laatste wedstrijden.

Heb je nog goede voornemens?
Nee ik doe daar niet aan, ik probeer gewoon bij iedere jaarwisseling om er een zo leuk mogelijk jaar van te maken.

Hoe verklaar je de slechte resultaten in de tweede periode?
Die is eigenlijk niet te verklaren, we voetballen nog steeds goed. Een aantal keer hebben we pech gehad doordat we door eigen fouten de tegenstander de wedstrijd in hielpen. Als ik er dan toch een verklaring aan moet geven, dan wijt ik het aan onze mentale weerbaarheid.We moeten gewoon die knop omdraaien als we op achterstand komen en doorgaan met ons spelletje. Dan komen de kansen vanzelf en gaat het scoren ook vanzelf weer beter. We hebben natuurlijk ook een aantal spelers moeten missen die op dat moment erg in vorm waren en dan doel ik op Ferdi Akankan, die makkelijk scoort en Mourad Mamaar die met zíjn acties een man meer situatie kan creëren. En mijn maatje Robbie van Raay die met zijn loopvermogen. werklust en agressie veel gaatjes dichtloopt en duels wint op het middenveld. Dat soort spelers mis je dan op zo'n moment, zonder daar de andere spelers mee kort te doen, want we hebben toch zeker vijftien a zestien volwaardige basisspelers.

Ben je blij met de komst van Rob Zegers naar JVC?
Ik heb met Rob bij VVV en De Treffers gespeeld en ik vond en vind Rob nog altijd een van de beste voetballers waarmee ik samen heb gespeeld. Hij kan links en recht zonder moeite passen heeft overzicht. Dus ik ben heel blij met de komst van Rob naar Cuijk.

Wie wordt er kampioen?
Ook al hebben we een achterstand van negen punten, ik zeg toch dat JVC Kampioen wordt.

Op 25 januari begint voor jullie de competitie weer met een thuiswedstrijd tegen Deurne, wat zijn de verwachtingen?
Tja, heel simpel drie punten. Niet dat de wedstrijd simpel wordt gewonnen, want Deurne is een lastig te verslaan team, maar wij moeten een inhaalrace gaan beginnen en daar hoort puntverlies niet bij. Het is belangrijk om goed te starten en zo de slechte smaak van de laatste wedstrijden wegspoelen.

Tot slot, wat vind jij van de komst van een eventuele topklasse?
Ik denk dat een topklasse wel goed zou kunnen zijn voor het voetbal in Nederland. Het niveau zal nog hoger worden en dan is de stap naar het betaald voetbal nog kleiner. Ik vind ook dat clubs uit de eerste divisie moeten kunnen degraderen. Zo gaat het in Engeland al jaren en dat heeft ook wel z'n charme. Ik ben ook benieuwd of teams uit de topklasse zich dan zouden kunnen handhaven in de eerste divisie.
bron:
zondaghoofdklasse.nl